Kort lontje

Ik heb een kraslot gekocht, ingezet op voetbalwedstrijden en de hele dag door ben ik online pokertoernooitjes aan het spelen. Vanaf gisteren ben ik voor de rest van de week gokverslaafd. Uit een onderzoek van het onafhankelijke bureau Intraval blijkt dat ruim 23.000 mensen een gokverslaving hebben en 92.000 mensen zitten op het randje. Volgens ditzelfde onderzoek is het aantal mensen dat online gokt verdubbeld sinds 2005.

Een gokverslaving begint bij spanning die ervaren wordt door het spel te spelen. Ik ben enorm slecht in alles wat ook maar enigszins een kansspel te noemen is, dus altijd hoop ik de ban te breken door een keer te winnen. Spanning ervaar ik misschien wel, maar bij mij komt het in de vorm van stress. Ik ben het type die bij een goede pokerhand teveel zijn best doet dit te verbergen, wat een beetje te vergelijken is met een dronken persoon die nuchter probeert te doen. Enfin, dit wordt mijn week.

De eerste dagen waren leuk, maar zwaar. Ik heb echt hele dagen achter mijn laptop gezeten om te pokeren en te blackjacken en ik begrijp nu pas het begrip ‘vierkante ogen’. Ik betrapte me er gisteren op dat ik om half tien ‘s avonds nog niet een warme maaltijd had gegeten, omdat ik druk aan het verliezen was. Ik liep naar buiten om nog even snel boodschappen te doen (de plaatselijke supermarkt sluit om tien uur) en ik moest gewoon wennen aan de buitenlucht.

Ik had constant vier toernooitjes tegelijk aanstaan, dat vergroot mijn kans op winnen dacht ik. Waar ik geen rekening mee hield, is dat de kans op verliezen meegroeit. Maar dat weet ik nu. Waar ik ook al vrij snel achter ben gekomen is dat gokken, en dan vooral verliezen, ervoor zorgt dat mijn lontje korter wordt. Ik werd vanmiddag boos op een fles Fanta, omdat ik de dop niet open kreeg. Toen ik uitgeraasd was kwam ik erachter dat ik de verkeerde kant op draaide. Ik zit met mijn kop bij gokken, het wordt tijd dat ik wat win.

Image

Bij drie van de vier toernooitjes een pocket pair. Niet bewerkt, puur toeval!

Leave a Reply

