Hulp gezocht

Toegegeven, ik voelde me knap lullig toen ik aanschoof bij de praatgroep voor gokverslaafden. Ik ben pas sinds een week ‘verslaafd’  terwijl deze mensen al veel langer met dit probleem te maken hebben en er ook echt kapot aan gaan. Om hen te respecteren, zeker ook omdat ze ondanks hun eigen problemen mij graag wilden helpen met mijn project, zal ik hun privéleven ook echt privé houden.

Waar ik wel over wil vertellen is de enorme toegankelijkheid van zo’n praatgroep. Wees niet bang, dit wordt geen reclame voor de AGOG of wat voor praatgroep dan ook en ik krijg hier niet voor betaald (helaas), maar vanaf de eerste seconde voelde ik me op mijn gemak. Ik belde een telefoonnummer dat ik op de site van een praatgroep gevonden had en kreeg een meneer aan de telefoon die mij meteen een heel goed gevoel gaf. Ik vertelde over mijn project en hij benadrukte meerdere malen hoe goed hij het vond dat ik dit deed.

De lieve meneer gaf me een telefoonnummer van een praatgroep in Utrecht (hijzelf is gevestigd in onze mooie hoofdstad). Met pijn in mijn hart nam ik afscheid van zijn sympathie om er vervolgens achter te komen dat de Utrechtse praatgroepleider minstens net zo lief is. ‘Kom anders een keer langs, als je daar wat aan hebt.’ Het deed mij meteen denken aan een welbekende maffiafilm waarin de hoofdpersoon iemand anders een aanbod doet dat hij niet kan weigeren. Je weet wel, The Godfather.

Daar ging ik dan. Zoals ik al eerder zei, voelde ik me er best lullig over. Dat veroorzaakte denk ik ook mijn nervositeit waarover ik woensdag vertelde in het filmpje dat ik plaatste. Maar zoals ik al dacht is het een hele goede les voor me geweest.

De afgelopen week was zwaar voor me, want naast dat ik leefde als een gokverslaafde heb ik veel interviews moeten houden voor verschillende schoolopdrachten. Het resultaat van mijn gokverslaving is dat ik onvoorbereid was bij alle interviews en ik heb niet kunnen fitnessen en werken terwijl ik dat allebei normaal drie keer per week doe. Daarnaast, misschien wel het ergst van allemaal, heb ik er echt slapeloze nachten van gekregen. Als ik mijn ogen sluit zie en hoor ik alleen maar dingen die te maken hebben met gokken. Deze verslaving is enorm zwaar, voor mij al na een week. Na deze week ben ik flink wat euro’s armer, maar heel veel respect rijker, en dat is me meer waard.

Leave a Reply

