Vunzige vreetzak

Ondanks dat ik nog niet zo lang bezig ben met ‘verslaafd’ zijn, voelt het wel alsof dit project al tijden aan de gang is. Dat komt, denk ik, omdat de vorige verslavingen mentaal erg zwaar waren. Maar deze week was leuk. Sterker nog, deze week heb ik écht genoten.

Sporten zit in mijn bloed en het is de enige verslaving waar ik extreem gevoelig voor ben. Behalve fitness heb ik deze week ook gekickbokst en god, wat was dat weer heerlijk zeg. Het voelde als thuiskomen. Ik zag mijn maatjes weer, ik kon weer sparren en ik maakte weer mee hoe het is om he-le-maal bekaf te zijn. Na afloop begon ik zelfs meteen aan een onbeperkt jaarcontract te denken. Je weet wel, om weer écht fit te worden.

Wat me wel een beetje tegenviel was het body-buildersdieet. Ik vind kip en rijst heerlijk. Maar wat ik ook verrukkelijk vind is patat, Turkse pizza, hamburgers, chips (en dan met name Doritos met dip) en zo’n beetje alles wat onder de noemer ‘fastfood’ valt. Ik ben een ordinaire, vunzige vreetzak en omdat ik in de voorstraat van Utrecht woon zijn er heel veel eettentjes die dat enorm versterken. Maar deze week hing ik verdwaald rond op de groenteafdeling van de supermarkt. Het voelde soms als een identiteitscrisis.

Om heel eerlijk te zijn is deze week anders uitgevallen dan ik van te voren gepland had. Ik wilde van een afstandje bekijken hoe het is om sportverslaafd te zijn, maar al heel snel merkte ik dat ik er middenin zat. Toen ik vanwege mijn blessure (mijn irritante bloedvat die ineens ontstoken was) het rustiger aan moest doen in de sportschool voelde ik me gewoon kut. Mag ik dat zeggen? Ja dat mag ik zeggen. Deze week was ik ervaringsdeskundige en ik denk dat ik het nog even doorzet, want ik zit heerlijk in mijn vel.

Leave a Reply

